AKTUELLT

“Håll dig uppdaterad”

Nya lokaler!

Vi är mycket glada över att kunna meddela att vi snart flyttar in i våra nya härliga lokaler bara ett stenkast bort, på Rosengatan 15. Gamla läkarstationen. Fortfarande lika centralt med bra parkeringsmöjligheter. Flytten planeras att äga rum mellan den 18-21 januari. Vilket innebär att vi håller stängt fredagen den 18/1 och måndagen den 21/1.

Ekonomifrågor

Har du svårt att få ekonomin att räcka till? Vi sammarbetar med Human Finans. Läs gärna mer på www.humanfinans.se

Våra veterinärer!

Emma fortsätter sin vidareutbildning inom ultraljud.

Laszlo har nu genomfört sin första ortopedikurs i Uppsala samt deltagit i en kirurgiutbildning i Portugal.

Hur smittar kennelhosta?

Kennelhosta är inte en sjukdom utan ett samlingsbegrepp för kikhosteliknande symtom hos hund som kan orsakas av flera virus och bakterier. De smittämnensom anses vara de vanligaste orsakerna till kennelhosta överförs framför allt när en sjuk hund kommer i kontakt med en annan hund så att smittämnen kan överföras via nos-nos kontakt eller via hosta/nysning. Man kan också överföra smitta via gemensamma vattenskålar eller föremål som hunden tar i munnen. Det är osannolikt att smittas genom miljö om det inte är att hunden luktar på ett område där en annan hund precis hostat/nyst.

Adress

Rosengatan 15, 372 30  Ronneby