AKTUELLT

“Håll dig uppdaterad”

Tova & Knut flyttar in

Vi är glada att kunna berätta att till sommaren flyttar “Tova & Knut” in i våra lokaler. Dem kommer erbjuda trim och spa för era pälsklingar. Vid frågor skicka gärna ett mail till: hej@tovaochknut.se

Vi har flyttat!

Nu har vi flyttat in i våra nyrenoverade, fräscha lokaler på Rosengatan 15. Gamla läkarstationen i Ronneby bara ett par hundra meter bort.

VARMT VÄLKOMNA DIT!

Svårt att ge avmaskningstabletter till din katt?

Många vet inte att det finns en spot-on som man ger på huden mellan skulderbladen på katten. Effektiv avmaskning mot rundmask, bandmask och lungmask. Hör av er om ni vill veta mer.

Ekonomifrågor

Har du svårt att få ekonomin att räcka till? Vi sammarbetar med Human Finans. Läs gärna mer på www.humanfinans.se

Våra veterinärer!

Emma fortsätter sin vidareutbildning inom ultraljud.

Laszlo har nu genomfört sin första ortopedikurs i Uppsala samt deltagit i en kirurgiutbildning i Portugal.

Hur smittar kennelhosta?

Kennelhosta är inte en sjukdom utan ett samlingsbegrepp för kikhosteliknande symtom hos hund som kan orsakas av flera virus och bakterier. De smittämnensom anses vara de vanligaste orsakerna till kennelhosta överförs framför allt när en sjuk hund kommer i kontakt med en annan hund så att smittämnen kan överföras via nos-nos kontakt eller via hosta/nysning. Man kan också överföra smitta via gemensamma vattenskålar eller föremål som hunden tar i munnen. Det är osannolikt att smittas genom miljö om det inte är att hunden luktar på ett område där en annan hund precis hostat/nyst.

Adress

Rosengatan 15, 372 30  Ronneby