AKTUELLT

“Håll dig uppdaterad”

Ekonomifrågor

Har du svårt att få ekonomin att räcka till? Vi sammarbetar med Human Finans. Läs gärna mer på www.humanfinans.se

Våra veterinärer!

Emma fortsätter sin vidareutbildning inom ultraljud.

Laszlo har nu genomfört sin första ortopedikurs i Uppsala samt deltagit i en kirurgiutbildning i Portugal.

Hur smittar kennelhosta?

Kennelhosta är inte en sjukdom utan ett samlingsbegrepp för kikhosteliknande symtom hos hund som kan orsakas av flera virus och bakterier. De smittämnensom anses vara de vanligaste orsakerna till kennelhosta överförs framför allt när en sjuk hund kommer i kontakt med en annan hund så att smittämnen kan överföras via nos-nos kontakt eller via hosta/nysning. Man kan också överföra smitta via gemensamma vattenskålar eller föremål som hunden tar i munnen. Det är osannolikt att smittas genom miljö om det inte är att hunden luktar på ett område där en annan hund precis hostat/nyst.

Vi närmar oss nyårsfirandet!

För många av våra fyrbenta vänner är detta tyvärr enbart ett orosmoment och ett stort obehag. Vi har samlat ihop produkterna vi har för att kunna erbjuda just ditt djur ett bättre firandet och för att du som djurägare ska kunna känna ett lugn. Ett sätt som kan gynna er båda! Det kan vara väldigt olika hur hunden/katten reagerar och vilken typ av hjälp de behöver. På bilden nedan ser ni olika exempel.

Adress

Vierydsvägen 1, 372 32  Ronneby